Konfiguracja kanału komunikacji SISC na PUESC

Jeśli po aktualizacji ustawień kanału komunikacji program TaxFree nie ma połączenia z PUESC

(po ok. 2 godzinach od otrzymania potwierdzenia aktualizacji danych firmy),

to należy zgłosić problem przez helpdesk puesc -> link do instrukcji zgłaszania

    Po wielu godzinach spędzonych zdalnie u klientów przedstawiam najczęściej występujące przyczyny braku komunikacji zwrotnej z PUESC (nie pojawia się błąd, a po 10 s jest aktywny przycisk „Przerwij”). Test komunikacji, gdy jest wszystko skonfigurowane prawidłowo trwa ok. 5 sekund. Oto lista najczęstszych błędów podczas konfiguracji:

  • Nieprawidłowo skonfigurowany kanał komunikacyjny firmy (błędnie wpisany adres serwera, brak odcisku palca certyfikatu, w ogóle brak konfiguracji kanału SISC, nieprawidłowy login/hasło)
  • Opóźnione przetwarzanie wniosków po modyfikacjach kanału komunikacji 
  • Firma nie jest zarejestrowana w obszarze TAX FREE
  • Brak konfiguracji profilu sprzedawcy: nie ma przypisanych kas do miejsc sprzedaży, nie ma kasjerów itp.
Pierwszym etapem weryfikacji jest sprawdzenie, czy użytkownik może na PUESC wystawiać dokumenty TaxFree. Jeśli to działa prawidłowo, przechodzimy do weryfikacji ustawień kanału komunikacji (po przełączeniu na powiązany podmiot wchodzimy w Dane Podmiotu, a następnie w szczegółowe dane podmiotu:

Tak powinien wyglądać prawidłowo skonfigurowany kanał komunikacji:

Aby sprawdzić hasło oraz odcisk palca klucza certyfikatu, należy wejść w opcję „AKTUALIZUJ DANE PODMIOTU” 

i powinno to wyglądać tak (login oraz hasło to informacje, które podaliśmy w programie TaxFree.Online w danych firmy do założenia konta):

 

Aktualny odcisk palca certyfikatu SSL naszego serwera (obowiązuje od 16.12.2022):

84445E63DE95CAAEF4CA0F927C351210E4295ACB

Adres serwera:

https://online.taxfree.pl/document

 

 

 

Po zaktualizowaniu danych firmy generujemy dokument, podpisujemy i wysyłamy do PUESC. 

Dokument wysyłamy z kontekstu firmy

Po zakończeniu obsługi formularza na PUESC sprawa otrzyma status „Zakończony”.

Kanał komunikacji powienien być aktywny po ok. 2 – 3 godzinach od otrzymania zakończenia sprawy. W niektórych przypadkach jest to szybciej. 

W przypadku gdy test komunikacji zwraca jednak błąd, to najczęściej będzie:

  • Kod 500: nieprawidłowy login/hasło użytkownika do PUESC wprowadzony w programie TaxFree.Online w danych użytkownika
  • Kod 401: nieprawidłowy login/hasło do serwera online.taxfree.pl (w Konfiguracja/Dane Firmy)
  • Kod 409: nieaktualna wersja programu – należy zaktualizować program TaxFree.Online
  • Kod 100…102: konto jest nieaktywne lub zablokowane (brak środków) – jeśli to jest przyczyną, to prosimy            o wiadomość z podaniem login / NIP do online.taxfree.pl, wówczas wyjaśnimy sprawę