Rozwiązywanie problemów komunikacji z PUESC

    Po wielu godzinach spędzonych zdalnie u klientów przedstawiam najczęściej występujące przyczyny braku komunikacji zwrotnej z PUESC (nie pojawia się błąd, a po 10 s jest aktywny przycisk „Przerwij”). Test komunikacji, gdy jest wszystko skonfigurowane prawidłowo trwa ok. 5 sekund. Oto lista najczęstszych błędów podczas konfiguracji:

  • Nieprawidłowo skonfigurowany kanał komunikacyjny firmy (błędnie wpisany adres serwera, brak odcisku palca certyfikatu, w ogóle brak konfiguracji kanału SISC)
  • Opóźnione przetwarzanie wniosków po modyfikacjach kanału komunikacji 
  • Firma nie jest zarejestrowana w obszarze TAX FREE
  • Firma w adresie lub w adresie miejsca sprzedaży nie ma podanej ulicy. PUESC nie wymaga tej informacji (wyświetla tylko ostrzeżenie), natomiast system TAX FREE nie będzie odpowiadał na test. W dokumentach użytkownika pojawi się informacja  „potwierdzenie nieprzedłożenia dokumentu” i w szczegółach będzie podany brak ulicy. W programie TaxFree.Online należy podać w takim przypadku miejscowość jako ulicę (w danych firmy oraz w danych miejsca sprzedaży)
  • Brak konfiguracji profilu sprzedawcy: nie ma przypisanych kas do miejsc sprzedaży, nie ma kasjerów itp.
  • Nieprawidłowo ustawiona data i czas w komputerze będzie powodował błąd 500 jeśli wszystko inne jest ustawione prawidłowo
Pierwszym etapem weryfikacji jest sprawdzenie, czy użytkownik może na PUESC wystawiać dokumenty TaxFree. Jeśli to działa prawidłowo, przechodzimy do weryfikacji ustawień kanału komunikacji (po przełączeniu na powiązany podmiot wchodzimy w Dane Podmiotu, a następnie w szczegółowe dane podmiotu:

Tak powinien wyglądać prawidłowo skonfigurowany kanał komunikacji:

Aby sprawdzić hasło oraz odcisk palca klucza certyfikatu, należy wejść w opcję „AKTUALIZUJ DANE PODMIOTU” 

i powinno to wyglądać tak (login oraz hasło to informacje, które podaliśmy w programie TaxFree.Online w danych firmy do założenia konta):

Aktualny odcisk palca certyfikatu SSL naszego serwera:

DDECBA18795C7D48F0A8596BD0DB495C3F13B60F

Adres serwera:

https://online.taxfree.pl/document

Po zaktualizowaniu danych firmy generujemy dokument, podpisujemy i wysyłamy do PUESC. Następnie czekamy na odpowiedź i sprwadzamy ponownie (aktualnie wygląda na to, że zmiany zaczynają działać po ok. 1-2 godzinach od otrzymania potwierdzenia aktualizacji danych).

W przypadku gdy test komunikacji zwraca jednak błąd, to najczęściej będzie:

  • Kod 500: nieprawidłowy login/hasło użytkownika do PUESC wprowadzony w programie TaxFree.Online w danych użytkownika
  • Kod 401: nieprawidłowy login/hasło do serwera online.taxfree.pl (w Konfiguracja/Dane Firmy)
  • Kod 409: nieaktualna wersja programu – należy zaktualizować program TaxFree.Online
  • Kod 100…102: konto jest nieaktywne lub zablokowane (brak środków) – jeśli to jest przyczyną, to prosimy            o wiadomość z podaniem login / NIP do online.taxfree.pl, wówczas wyjaśnimy sprawę.