Po wielu godzinach spędzonych zdalnie u klientów przedstawiam najczęściej występujące przyczyny braku komunikacji zwrotnej z PUESC (nie pojawia się błąd, a po 10 s jest aktywny przycisk „Przerwij”). Test komunikacji, gdy jest wszystko skonfigurowane prawidłowo trwa ok. 5 sekund. Oto lista najczęstszych błędów podczas konfiguracji:
- Nieprawidłowo skonfigurowany kanał komunikacyjny firmy (błędnie wpisany adres serwera, brak odcisku palca certyfikatu, w ogóle brak konfiguracji kanału SISC, nieprawidłowy login/hasło)
- Opóźnione przetwarzanie wniosków po modyfikacjach kanału komunikacji
- Firma nie jest zarejestrowana w obszarze TAX FREE
- Brak konfiguracji profilu sprzedawcy: nie ma przypisanych kas do miejsc sprzedaży, nie ma kasjerów itp.
- Nieprawidłowo ustawiona data i czas w komputerze będzie powodował błąd 500 jeśli wszystko inne jest ustawione prawidłowo
Tak powinien wyglądać prawidłowo skonfigurowany kanał komunikacji:
Aby sprawdzić hasło oraz odcisk palca klucza certyfikatu, należy wejść w opcję „AKTUALIZUJ DANE PODMIOTU”
i powinno to wyglądać tak (login oraz hasło to informacje, które podaliśmy w programie TaxFree.Online w danych firmy do założenia konta):
Aktualny odcisk palca certyfikatu SSL naszego serwera:
DDECBA18795C7D48F0A8596BD0DB495C3F13B60F
Adres serwera:
https://online.taxfree.pl/document
Po zaktualizowaniu danych firmy generujemy dokument, podpisujemy i wysyłamy do PUESC. Następnie czekamy na odpowiedź i sprwadzamy ponownie (aktualnie wygląda na to, że zmiany zaczynają działać po ok. 1-2 godzinach od otrzymania potwierdzenia aktualizacji danych).
W przypadku gdy test komunikacji zwraca jednak błąd, to najczęściej będzie:
- Kod 500: nieprawidłowy login/hasło użytkownika do PUESC wprowadzony w programie TaxFree.Online w danych użytkownika
- Kod 401: nieprawidłowy login/hasło do serwera online.taxfree.pl (w Konfiguracja/Dane Firmy)
- Kod 409: nieaktualna wersja programu – należy zaktualizować program TaxFree.Online
- Kod 100…102: konto jest nieaktywne lub zablokowane (brak środków) – jeśli to jest przyczyną, to prosimy o wiadomość z podaniem login / NIP do online.taxfree.pl, wówczas wyjaśnimy sprawę.