Konfiguracja kanału komunikacji SISC na PUESC

 

DODAWANIE / MODYFIKACJA KANAŁU KOMUNIKACJI SISC

1. Należy zalogować się do PUESC na konto użytkownika, który jest reprezentantem firmy.
2. Wybieramy powiązanie z firmą, której kanał komunikacji będziemy konfigurować.

3. Przechodzimy na „Mój pulpit”, a następnie na „Dane podmiotu”.
4. Z prawej strony z menu wybieramy opcję „Aktualizuj dane podmiotu”.

5. Wybieramy kafelek „Chcę zmodyfikować kanały komunikacji” i używamy przycisku „Dalej”.

 

 

6. Dodajemy lub modyfikujemy kanał komunikacji wg obrazka poniżej. (Modyfikacja polegająca na aktualizacji odcisku palca certyfikatu odbywa się co roku, gdyż certyfikaty SSL są wydawane na okres 12 miesięcy)

 

Odcisk palca certyfikatu SSL naszego serwera (obowiązuje od 12.11.2024):

EAB6E68CA944B58C1998D059805168FE4CBBA9DE

Adres serwera:

https://online.taxfree.pl/document


Wersja alternatywna (transmisja nie jest zabezpieczona przez SSL – ale nie wymaga aktualizacji odcisku palca certyfikatu co roku)

BC0F036C9F2304DFF2383E96573DB891BDC6657D

Adres serwera:

http://e.taxfree.pl/document


Po zatwierdzeniu zmian i wygenerowaniu dokumentu, podpisujemy go (profilem zaufanym)  i wysyłamy do PUESC.  Zmiany dotyczące ustawień kanału komunikacji zaczynają najczęściej obowiązywać po ok. 3 godzinach (minimalnie po 15 minutach). Dokument podpisuje osoba, która go utworzyła.

 

Dokument wysyłamy z kontekstu firmy. 

Po zakończeniu obsługi formularza na PUESC sprawa otrzyma status „Zakończony”.

Kanał komunikacji powienien być aktywny po ok. 2 – 3 godzinach od otrzymania zakończenia sprawy. W niektórych przypadkach jest to szybciej. 

W przypadku gdy test komunikacji zwraca jednak błąd, to najczęściej będzie:

  • Kod 500: nieprawidłowy login/hasło użytkownika do PUESC wprowadzony w programie TaxFree.Online w danych użytkownika
  • Kod 401: nieprawidłowy login/hasło do serwera online.taxfree.pl (w Konfiguracja/Dane Firmy)
  • Kod 409: nieaktualna wersja programu – należy zaktualizować program TaxFree.Online
  • Kod 100…102: konto jest nieaktywne lub zablokowane (brak środków) – jeśli to jest przyczyną, to prosimy            o wiadomość z podaniem login / NIP do online.taxfree.pl, wówczas wyjaśnimy sprawę

  Po wielu godzinach spędzonych zdalnie u klientów przedstawiam najczęściej występujące przyczyny braku komunikacji zwrotnej z PUESC (nie pojawia się błąd, a po 10 s jest aktywny przycisk „Przerwij”). Test komunikacji, gdy jest wszystko skonfigurowane prawidłowo trwa ok. 5 sekund. Oto lista najczęstszych błędów podczas konfiguracji:

  • Nieprawidłowo skonfigurowany kanał komunikacyjny firmy (błędnie wpisany adres serwera, brak odcisku palca certyfikatu, w ogóle brak konfiguracji kanału komunikacji SISC, nieprawidłowy login/hasło)
  • Opóźnione przetwarzanie wniosków po modyfikacjach kanału komunikacji 
  • Firma nie jest zarejestrowana w obszarze TAX FREE
  • Brak konfiguracji profilu sprzedawcy: nie ma przypisanych kas do miejsc sprzedaży, nie ma kasjerów itp.

Jeśli po aktualizacji ustawień kanału komunikacji program TaxFree nie ma połączenia z PUESC

(po ok. 3 godzinach od otrzymania potwierdzenia aktualizacji danych firmy),

to należy zgłosić problem przez helpdesk puesc -> link do instrukcji zgłaszania